آکادمی قهوه واکا

آیا قهوه ترک مناسب برای کنترل وزن است؟ تأثیرات مصرف در فرآیند لاغری

آیا قهوه ترک مناسب برای کنترل وزن است؟ تأثیرات مصرف در فرآیند لاغری | قهوه واکا

قهوه می‌تواند به آسان‌تر کردن فرایند لاغری کمک کند. اما قهوه ترک به دلیل کافئین بالایی که دارد، باعث افزایش سوخت‌وساز بدن شده و متابولیسم را هم بالا می‌برد. این خاصیت کمک می‌کند تا افرادی که اضافه‌وزن دارند، چربی بیشتری بسوزانند و زودتر به هدف خود یعنی لاغری و تناسب‌اندام برسند.

قهوه ترک چیست و تأثیر آن بر لاغری چگونه است؟

برای صحبت درباره تأثیر قهوه ترک بر لاغری، ابتدا باید بدانید قهوه ترک چیست، چه ترکیباتی دارد و چطور می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

احتمالاً شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که درباره فواید و خواص قهوه ترک برای لاغری مطالب زیادی شنیده‌اید. به همین خاطر علاقه‌مند شده‌اید تا شده‌اید تا با مصرف روزی یک فنجان از این نوشیدنی خوش عطر و خوش طعم، علاوه بر به دست آوردن انرژی به تناسب‌اندام هم برسید.

قهوه ترک معمولاً از پودر دو نوع قهوه تهیه می‌شود و برای دم کردن آن نیازی به فیلتر نیست. قهوه ترک با حرارت مستقیم آماده می‌شود و نسبت به قهوه‌های دیگر غلیظ‌تر است. این نوشیدنی کافئین بالایی دارد و عطروطعم قوی آن باعث شده تا افراد زیادی این نوع از قهوه را برای مصرف روزانه انتخاب کنند. حرارت دادن آب و اضافه کردن پودر قهوه آسیاب شده به آب جوش باعث می‌شود تا دانه‌های قهوه کافئین بیشتری از خود آزاد کنند و کافئین هم عامل اصلی کاهش‌دهنده وزن و افزایش‌دهنده سوخت‌وساز بدن است.

این نوشیدنی انرژی‌زا و خوش عطر، هم باعث بهبود سلامت عمومی بدن می‌شود و هم احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. اما خاصیت چربی سوزی قهوه‌ ترک است که باعث شده ما درباره ویژگی‌ها و خواص آن صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است بدانید که با مصرف چه میزان از قهوه ترک می‌توانید فرایند لاغری خود را سرعت ببخشید.

میزان مفید مصرف قهوه ترک برای لاغری و کنترل وزن

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، میزان مفید مصرف قهوه ترک برای لاغری و کنترل وزن است. با توجه به اینکه مصرف بیش‌ازحد قهوه باعث می‌شود تا تحمل بدن در مقابل کافئین افزایش پیدا کند و شما نتوانید نتیجه خوبی از مصرف قهوه برای چربی سوزی بگیرید. باید حتماً بدانید که چه مقدار قهوه در روز برای کاهش وزن و لاغری مفید است. همچنین باید بدانید بهترین زمان برای نوشیدن قهوه ترک چه موقع از روز است. در این قسمت به‌تمامی این موارد می‌پردازیم.

آیا قهوه ترک مناسب برای کنترل وزن است؟ تأثیرات مصرف در فرآیند لاغری | قهوه واکا

اگر بیش‌از اندازه قهوه میل می‌کنید، باید این نکته را بدانید که بدن شما دیگر در برابر کافئین موجود در قهوه مقاوم می‌شود و سوخت‌وساز بدن تغییری نمی‌کند. حتی نوشیدن قهوه هیچ انرژی به بدن شما نمی‌دهد. البته نوشیدن قهوه همچنان باعث کاهش اشتها می‌شود. اما دیگر نباید انتظار چربی سوزی از آن داشته باشید. زیرا مصرف کافئین باید در حد اعتدال باشد.

عوامل دیگری مانند وزن، میزان تحمل و سن افراد هم بر نحوه و مقدار مصرف تأثیر دارند. پزشکان و کارشناسان توصیه می‌کنند برای کسب نتیجه بهتر، روزانه بین 2 تا 4 فنجان قهوه میل کنید. میزان کافئین این نوشیدنی باید روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم باشد. به این صورت نوشیدنی قهوه ترک می‌تواند اثر مطلوبی بر رفع خستگی، افزایش سوخت‌وساز بدن و بالا بردن تمرکز داشته باشد. اگر انتظار معجزه از چهار فنجان قهوه ترک دارید. باید بگوییم که این تصور اشتباهی است!

خواندن مطلب  قهوه برای سرماخوردگی

4 فنجان قهوه در روز، نهایتاً می‌تواند 4% به چربی سوزی بدن شما کمک کند. اگر مقدار مصرف قهوه را به خاطر بالا بردن چربی سوزی افزایش دهید، مطمئن باشید نتیجه معکوس می‌گیرید و با عوارض جانبی آن مانند تپش قلب، لرزش و کم‌آبی بدن مواجه خواهید شد. شما باید برای کاهش وزن یک سبک زندگی سالم انتخاب کنید و به‌مرورزمان با انجام تمرین‌های ورزشی مناسب، کاهش وزن را تجربه کنید. بهتر است همیشه قبل از انجام تمرین‌های ورزشی یک فنجان قهوه میل کنید. به این صورت قدرت چربی سوزی در بدن تقویت می‌شود و این نوشیدنی باعث کاهش اشتهای کاذب می‌گردد.

بهترین زمان نوشیدن قهوه ترک برای لاغری

فرقی نمی‌کند که شما قبل از انجام تمرین‌های ورزشی یا بعد از تمرین نوشیدنی قهوه ترک را میل کنید. کافئین موجود در این نوشیدنی بعد از ۱۵ دقیقه وارد جریان خون می‌شود. اما این نوشیدنی اثر خود را ۴۰ تا ۸۰ دقیقه بعد نشان می‌دهد. یکی از محرک‌های هوشیاری و افزایش انرژی در بدن کافئین است. زیرا این ماده می‌تواند ضربان قلب و فشارخون را بالا ببرد. همین هم کمک می‌کند تا ذخایر چربی موجود در بدن تجزیه شوند و اسیدهای چرب وارد جریان خون شوند. نوشیدن یک فنجان قهوه ترک باعث می‌شود تا قبل از ورزش افراد آمادگی و انرژی بهتری برای تمرین داشته باشند. بنابراین توصیه ما این است که قبل از ورزش یک فنجان قهوه ترک میل کنید.

طرز تهیه قهوه ترک برای لاغری

قهوه ترک را معمولاً از ترکیب دو نوع قهوه ربوستا و عربیکا تهیه می‌کنند. دانه عربیکا دارای عطری فوق‌العاده است و دانه ربوستا طعم بی‌نظیری دارد. میزان کافئین موجود در قهوه ربوستا در مقایسه با دانه قهوه عربیکا زیادتر است. در بعضی از شهرها و کشورها فقط از قهوه عربیکا برای درست کردن قهوه ترک استفاده می‌کنند. اما این نوشیدنی مزه ترشی دارد و کف نوشیدنی آن کمتر می‌شود. میزان کافئین و گیرایی این نوشیدنی هم نسبت به نوشیدنی‌هایی که با قهوه ربوستا درست می‌شوند، کمتر می‌شود.

آیا قهوه ترک مناسب برای کنترل وزن است؟ تأثیرات مصرف در فرآیند لاغری | قهوه واکا

به همین خاطر افرادی که به فکر لاغری هستند و قصدشان از نوشیدن قهوه ترک، کاهش وزن است، هنگام تهیه پودر قهوه ترک، درصد بیشتری از قهوه ربوستا استفاده می‌کنند. این دانه قهوه طعم تلخی دارد و کافئین آن هم بالا است. نحوه دم کردن و درست کردن قهوه ترک هم بسیار ساده است. با استفاده از یک جذوه ساده یا شیر جوش می‌توان قهوه ترک درست کرد و نیاز به ابزار و تجهیزات قهوه نیست.

تأثیر قهوه بر لاغری چه مدت بعد مشخص می‌شود؟

حالا که تصمیم گرفته‌اید در کنار ورزش و انتخاب رژیم غذایی سالم، مصرف کافئین هم داشته باشید. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه مدت بعد از مصرف کافئین، نتایج آن مشخص می‌شود و لاغر می‌شویم؟

خواندن مطلب  قهوه پرمیوم چیست؟

پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار است. زیرا کاهش وزن به عوامل متعددی بستگی دارد. سن افراد، میزان تحمل بدن نسبت به کافئین، وزن افراد و نوع ورزشی که انتخاب می‌کنند، همه و همه روی کاهش وزن تأثیر دارند. بنابراین حداقل باید چند هفته یا چند ماه کافئین را به همراه رژیم غذایی و ورزش متناوب ادامه دهید تا بتوانید یک نتیجه قابل توجه به دست بیاورید.

عوارض مصرف قهوه ترک

بعضی از افراد معتقدند که مصرف قهوه بعد از ورزش می‌تواند عوارضی را برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد. به همین خاطر بیشتر ورزشکاران قبل از انجام تمرینات ورزشی نوشیدنی قهوه را میل می‌کنند. یکی از عوارض احتمالی مصرف قهوه بعد از ورزش این است که باعث عصبی شدن، بی‌خوابی و بی‌قراری در بدن می‌شود. ازآنجاکه ورزشکاران بعد از انجام تمرینات سخت نیاز به استراحت دارند. با نوشیدن قهوه احساس خوبی پیدا نمی‌کنند. گاهی هم دیده می‌شود که نوشیدن قهوه بعد از ورزش باعث تهوع و افزایش ضربان قلب و افزایش تنفس می‌شود. نوشیدنی‌هایی که کافئین بالایی دارند اگر بیش از میزان مجاز استفاده شوند، عوارضی را برای بدن به همراه دارند که ازجمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش ضربان قلب
  • بی‌قراری
  • اضطراب
  • سردرد
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

فواید قهوه ترک

تجربه و تحقیقات نشان می‌دهند که قهوه ترک می‌تواند متابولیسم بدن را بالا برده و باعث چربی سوزی شود. این نوشیدنی که برای لاغری و کاهش اشتها مفید است، دارای فواید دیگری هم هست که در این قسمت به آن ها اشاره می‌کنیم.

آیا قهوه ترک مناسب برای کنترل وزن است؟ تأثیرات مصرف در فرآیند لاغری | قهوه واکا

افزایش تمرکز

همان‌طور که اشاره کردیم نوشیدن قهوه بدون فعالیت‌های ورزشی فایده‌ای ندارد. اما اگر قبل از انجام تمرینات ورزشی به میزان کافی از این نوشیدنی استفاده کنید، تمرکز شما برای ورزش کردن بالا می‌رود و کافئین می‌تواند مانند یک محرک طبیعی، عملکرد مغز شما را تحت تأثیر قرار دهد. بر اساس تجربیات به‌دست‌آمده، ورزشکارانی که قبل از ورزش از کافئین استفاده کرده‌اند، توانایی و تمرکز بیشتری برای انجام ورزش در سطوح بالا و حرفه‌ای داشته‌اند. حتی ورزشکارانی که قبل از انجام تمرین خواب کافی نداشته‌اند با مصرف کافئین، توانسته‌اند تمرینات خود را بهتر انجام دهند.

کاهش دردهای عضلانی

اغلب ورزشکاران به خاطر انجام فعالیت‌های سنگین بعد از تمرین دردهای عضلانی را تجربه می‌کنند. اما مصرف قهوه ترک می‌تواند دردهای عضلانی را کاهش دهد. این نوشیدنی باعث کاهش زمان ریکاوری شده و زمان بهبود درد عضلانی را نیز کمتر می‌کند.

کلام پایانی

قهوه واکا فروشگاه اینترنتی عرضه کننده انواع پودر قهوه است. در این مجموعه برای عزیزانی که علاقه‌مند به نوشیدنی قهوه ترک هستند و می‌خواهند با استفاده از این نوشیدنی کاهش وزن سریع را تجربه کنند، بهترین قهوه ترک با قیمت‌های مناسب موجود است. عزیزانی که قصد سفارش و خرید اینترنتی پودر قهوه ترک یا انواع تجهیزات قهوه را داشته باشند، می‌توانند سفارش خود را به‌صورت آنلاین در سایت قهوه‌ واکا ثبت کنند. در صورت نیاز به راهنمایی برای انتخاب و خرید پودر قهوه عربیکا و ربوستا مشتریان عزیزان می‌توانند با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا

آیکون ستاره قهوه واکا

محصولات

آیکون ستاره قهوه واکا

مت بار دو خانه

64,000 تومان

برای خرید قسطی با پرداخت ماهیانه 16,000 تومان درگاه پرداخت اسنپ‌پی را انتخاب کنید.

تمپر گتر دسته مشکی 58

373,450 تومان

برای خرید قسطی با پرداخت ماهیانه 93,363 تومان درگاه پرداخت اسنپ‌پی را انتخاب کنید.

بسته ویژه نوروز واکا نوع 3

1,760,000 تومان

برای خرید قسطی با پرداخت ماهیانه 440,000 تومان درگاه پرداخت اسنپ‌پی را انتخاب کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.