آکادمی قهوه واکا

فواید نوشیدن قهوه

فواید نوشیدن قهوه | قهوه واکا

قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب و پرتقاضا در اکثر نقاط دنیا به شمار می‌آید. پیش از این تصور عامه مردم بر این باور بود که قهوه  مضر است و احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. اما امروزه با مشخص شدن فواید نوشیدن قهوه شاهد تقاضای بیش از پیش برای این محصول هستیم. وجود ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های فعال در این دانه به قدری زیاد است که با نوشیدن روزی یک فنجان قهوه می‌توانید از خواص بالای آن بهره‌مند شوید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از مهم‌ترین فواید این دانه جادویی پرداخته و شما را با خواص شگفت انگیز آن بیشتر آشنا کنیم.

قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان

جالب است که بدانید بزرگترین منبع آنتی اکسیدان را می‌توانید در قهوه جستجو کنید. البته فرقی نمی‌کند که شما قهوه عربیکا مصرف می‌کنید یا قهوه روبوستا! به آنتی اکسیدان‌های فعالی که در دانه‌های قهوه وجود دارد کنین می‌گویند که بعد از حرارت و برشته شدن  نیز میزان آن افزایش می‌یابد. بنابراین چنانچه به سلامتی خود اهمیت می‌دهید حتماً نوشیدن روزانه قهوه را در رژیم غذایی خود پیاده کرده و صد البته در مصرف آن نیز زیاده‌روی نکنید.

 

قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان | قهوه واکا

 

فواید نوشیدن قهوه در پیشگیری از دیابت نوع ۲

حتماً بارها شنیده‌اید که به افرادی که دچار دیابت نوع ۲ هستند توصیه می‌شود که از نوشیدن روزانه قهوه غافل نشوند. دلیل این امر را می‌توان در نتیجه تحقیقاتی دانست که بر روی هزاران فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ صورت گرفته است. بر اساس این تحقیقات آثار بهبودی قابل ملاحظه‌ای بر روی مبتلایانی که قهوه را در رژیم روزانه خود گنجانده بودند، مشاهده گردید. وجود ترکیباتی از جمله کروم و منیزیم در دانه‌های قهوه باعث تولید هورمون انسولین شده که این امر به تنظیم قند خون در  بدن کمک می کند‌.

 

فواید نوشیدن قهوه در پیشگیری از دیابت نوع ۲ | قهوه واکا

 

کاهش استرس و افسردگی با مصرف قهوه

از مهم‌ترین فواید نوشیدن قهوه می‌توان به کاهش سطح استرس و افسردگی در افراد اشاره کرد. البته زمانی می‌توانیم از این ویژگی قهوه بهره‌مند شویم که زمان درستی را برای نوشیدن آن انتخاب کنیم. بر این اساس مصرف قهوه را به دو ساعت بعد از صرف صبحانه موکول کرده تا از کافئین موجود در آن بیشترین استفاده را ببرید. اما اگر از عاشقان نوشیدن قهوه در اول صبح هستید بهتر است از قهوه‌های ترکیبی که در برخی مراکز معتبر فروش قهوه عرضه می‌شود استفاده کنید.

با توجه به این امر شما می‌توانید قهوه‌هایی را انتخاب کنید که درصد کافئین در آنها بسیار پایین است. بدین ترتیب نه تنها نوشیدن قهوه اضطراب و افسردگی شما را افزایش نمی‌دهد بلکه باعث ایجاد هرچه بیشتر نشاط و شادی شما در طول روز خواهد شد.

 

کاهش استرس و افسردگی با مصرف قهوه | قهوه واکا

 

خواص قهوه برای کبد چرب

از جمله خواص فوق العاده دانه‌های قهوه می‌توان به تاثیرات شگرفی که بر روی کاهش چربی در کبد دارند اشاره کرد. قهوه با دارا بودن موادی از جمله اسید کلرژنیک و همچنین کافئین به هضم بهتر غذا کمک کرده که نتیجه این امر کاهش سطح چربی در کبد خواهد بود. با توجه به اینکه قهوه‌ها دارای انواع مختلفی هستند بهتر است برای کاهش میزان چربی در کبد از قهوه‌های سبز و تازه استفاده گردد.

بر اساس مطالعات محققان ایتالیایی در خصوص فواید نوشیدن قهوه مشخص شده است که مصرف مرتب قهوه می‌تواند حتی درصد ابتلا به بیماری‌های خطرناکی از جمله سرطان کبد را نیز کاهش دهد.

خواندن مطلب  قهوه برای سرماخوردگی

قهوه و ویتامین‌های بسیار زیاد آن

شاید تعجب کنید که قهوه سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی بسیار زیادی است که بدن شما برای سلامتی به آنها نیاز دارد. املاحی از جمله پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، فسفر و ویتامین‌های گروه ب تنها بخشی از این خواص به شمار می‌آیند. البته برای اینکه از تمامی این املاح و ویتامین‌ها برخوردار شوید بهتر است قهوه‌های مرغوب و با کیفیتی از جمله دان قهوه عربیکا اوگاندا که در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود را مصرف کنید.

فواید بی‌نظیر قهوه در افزایش کارایی ورزشکاران

دانه‌های قهوه را می‌توان همانند دانه‌های انرژی زایی در نظر گرفت که قبل و بعد از ورزش می‌توان آن را مصرف کرد. ورزشکاران می‌توانند بخش زیادی از انرژی مورد نیاز خود را برای انجام ورزش‌های استقامتی با مصرف قهوه برطرف سازند. قهوه با توجه به ترکیبات موثری که دارد عملکرد مغز و بدن را بهبود بخشیده و باعث افزایش سطح انرژی و تمرکز ورزشکاران می‌گردد. البته ممکن است کافئین موجود در قهوه برای تمامی ورزشکاران مناسب نباشد که در این صورت می‌توانند از قهوه‌های عربیکا که دارای میزان کافئین کمتری بوده، استفاده کنند.

چربی سوزی و لاغری با مصرف قهوه

همانطور که می‌دانید چاقی و اضافه وزن مادر بسیاری از بیماری‌ها است. بر همین اساس شما می‌توانید در کنار ورزش از فواید نوشیدن قهوه برای کاهش وزن نیز بهره‌مند شوید. قهوه با افزایش سطح آدرنالین در بدن باعث تحریک سیستم عصبی شده که در نتیجه آن سیگنال‌های لازم برای سوزاندن چربی‌ها ارسال می‌گردد. بعد از اینکه چربی‌های اضافی تجزیه شد بدن از آنها به عنوان نوعی سوخت بهره گرفته که در نهایت میزان انرژی را افزایش می‌دهد. بر همین اساس با نوشیدن قهوه می‌توانید ضمن کاهش وزن، انرژی لازم را برای انجام ورزش و سایر فعالیت‌های روزانه خود کسب کنید.

 

چربی سوزی  و لاغری با مصرف قهوه | قهوه واکا

 

بهبود عملکرد مغز با نوشیدن قهوه

در عصر حاضر شاهد افزایش بیماری‌های مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون هستیم که سیستم عصبی مغز را مورد حمله قرار داده و باعث تخریب آن می‌گردد. اما خبر خوش اینکه مصرف قهوه می‌تواند تا میزان ۶۵ درصد احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را در افراد کاهش دهد. بر این اساس هرچه مصرف قهوه مرتب و منظم‌تر صورت گیرد اثر بیشتری نیز بر بهبود عملکرد مغز دارد.

آیا مصرف قهوه برای قلب مفید است

در حال حاضر بیماری‌های قلبی عروقی یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر در نقاط مختلف دنیا محسوب می‌شود. اما جالب است که بدانید مصرف قهوه می‌تواند برای سلامت قلب و بهبود بیماری‌های قلبی عروقی بسیار مفید باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در کشور انگلستان، افرادی که بین ۳ تا ۵ فنجان قهوه در طول روز می‌نوشند در مقایسه با سایر افراد به میزان ۱۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

فواید نوشیدن قهوه برای مردان

در جدیدترین پژوهش‌های صورت گرفته مصرف قهوه می‌تواند برای مردان بسیار مفید باشد چرا که باعث افزایش تحرک اسپرم می‌گردد. علاوه بر این قهوه نقش چشمگیری در کاهش ابتلای مردان به سرطان پروستات نیز دارد.

تاثیرات شگرف قهوه بر روی سلامتی پوست

از دیگر فواید نوشیدن قهوه می‌توان به تاثیرات مطلوب آن بر روی پوست بدن اشاره کرد. مصرف قهوه با توجه به خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که در دانه های آن وجود دارد از پوست بدن در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کند. همچنین با تهیه ماسک قهوه نیز می‌توان بسیاری از ناراحتی‌های پوستی از جمله پسوریازیس، اگزما و آکنه را نیز بهبود بخشیده و درمان کرد.

خواندن مطلب  طرز تهیه قهوه با آیروپرس: راهنمای کامل

فواید قهوه تلخ برای زنان

نوشیدن قهوه تلخ همچنین برای زنان نیز بسیار مفید بوده و باعث کاهش ابتلای آنان به بیماری‌های مختلفی مانند سرطان تخمدان، سرطان سینه و..‌. می‌گردد. البته بیشترین تاثیرات مفید قهوه به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌های بسیار زیاد و فعال آن است که فعالیت هرگونه رادیکال‌های مخرب و آزاد در بدن را متوقف می‌سازند. علاوه بر این خانم‌ها می‌توانند با نوشیدن روزانه مقدار متناسبی از قهوه به تناسب اندام خود نیز کمک کنند. برخلاف باور عموم مصرف قهوه در دوران قاعدگی و یائسگی نیز مشکلی نداشته و حتی می‌تواند به کاهش میزان افسردگی در این دوران کمک نماید.

درمان سلول‌ های صدمه دیده با نوشیدن قهوه

پلی فنول از جمله ترکیبات آنتی اکسیدانی موثر در قهوه به شمار می‌آید که نقش مهمی در درمان سلول‌های صدمه دیده بدن دارد. وظیفه این ماده سوخت رسانی به باکتری‌های مفید بدن بوده و همچنین از فعالیت باکتری‌های مضر جلوگیری می‌کند. با توجه به این امر شما می‌توانید از فواید نوشیدن قهوه برای بهبود برخی مشکلات ژنتیکی در بدن استفاده کنید.

پیشگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا با مصرف قهوه

خواص قهوه آنقدر زیاد است که به یک یا چند ویژگی خاص منحصر نمی‌شود. مصرف این نوشیدنی اعجاب آور حتی می‌تواند از ایجاد سنگ کیسه صفرا در بدن جلوگیری کند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این زمینه خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا در افرادی که روزانه به صورت مرتب حداقل ۶ فنجان قهوه مصرف می‌کنند بسیار کمتر از دیگر افراد خواهد بود.

اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در صورت ابتلا به سنگ کیسه صفرا بهتر است از مصرف قهوه خودداری کنید.

قهوه و رابطه آن با افزایش طول عمر

همانطور که اشاره شد فواید نوشیدن قهوه بسیار زیاد  بوده و بیشترین تاثیر خود را در افزایش طول عمر انسان نشان داده است. با توجه به تحقیقاتی که بر روی علاقمندان به نوشیدن قهوه صورت گرفته، مشخص شد که در مقایسه با سایرین از کیفیت و طول عمر بیشتری برخوردار خواهند بود. به طور کلی تاثیرات قهوه بر روی افزایش سن را می‌توان در نتیجه افزایش سطح نشاط، دریافت املاح و ویتامین‌های مورد نیاز، چربی سوزی و… که ناشی از مصرف قهوه است، جستجو کرد.

سخن پایانی

قهوه از رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بین المللی به شمار می‌آید. بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های فراوانی که در خصوص نوشیدن قهوه صورت گرفته، دریافتیم که این دانه‌های جادویی از خواص شگفت انگیز بی‌شماری برخوردار هستند. البته وجود کافئین در قهوه می‌تواند برای برخی افراد ناراحتی‌هایی را به دنبال داشته باشد که در این صورت می‌توانند از قهوه‌های فاقد کافئین و یا دارای میزان کمتری کافئین مانند قهوه عربیکا استفاده کنند. همچنین شما می‌توانید با خرید قهوه‌های مرغوب و با کیفیت از فروشگا قهوه واکا به نحو مطلوب‌تری از فواید نوشیدن قهوه برخوردار شوید.

1 دیدگاه در “فواید نوشیدن قهوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا

آیکون ستاره قهوه واکا

محصولات

آیکون ستاره قهوه واکا

قهوه ویژه برنامه نویسان

231,000 تومان1,056,000 تومان

پودر هات چاکلت کریو(CRAVE) یک کیلویی

520,000 تومان

برای خرید قسطی با پرداخت ماهیانه 130,000 تومان درگاه پرداخت اسنپ‌پی را انتخاب کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.