آکادمی قهوه واکا

قهوه سفید چیست؟ | قهوه واکا

همه ما نوشیدنی قهوه را با رنگ قهوه‌ای کلاسیکش می‌شناسیم. اما در چند سال گذشته نام دیگری بر سر زبان‌ها افتاده و همه می‌گویند، قهوه سفید از قهوه معمولی طعم بهتری دارد. اما قهوه سفید چیست و تفاوت آن با قهوه معمولی به چه فاکتوری مربوط می‌شود؟

قهوه سفید از دانه‌های تازه سبز رنگ و تازه این گیاه تهیه می‌شود. زمانی که دانه‌های تازه قهوه را در دمای پایین رست می‌کنند، رنگ آن تغییر چندانی نمی‌کند و نوشیدنی قهوه با رنگ سفید حاضر می‌شود. این نوشیدنی طعم بسیار لذیذی دارد و به خاطر داشتن رنگ بژ کمرنگ به قهوه سفید شهرت پیدا کرده است.

تفاوت قهوه معمولی با قهوه سفید چیست؟

مهم ترین تفاوت بین قهوه سفید و سایر قهوه‌ها نحوه بو دادن یا رست کردن این دانه‌ها است. تفاوت‌های بعدی نیز مربوط به طعم قهوه و زمان آماده شدن آن می‌شود.

قهوه‌های سفید در دمای پایین حدود ۱۰۰ درجه یا کمتر از دمای رست کردن قهوه‌های معمولی آماده می‌شوند. اما بو دادن دانه های سفید نسبت به دانه‌های قهوه‌ای مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و به آرامی رست می‌شوند. همین باعث می‌شود تا سیار سخت و متراکم باشند و برای آسیاب کردن آن ها به آسیاب‌های بسیار قدرتمندی نیاز باشد. طعم بی‌نظیر قهوه سفید مورد توجه اغلب قهوه دوستان قرار گرفته و این نیز یکی از تفاوت‌های مهمی است که باعث برتری قهوه سفید نسبت به سایر قهوه‌ها شده است.

نکته: اگر قصد خرید قهوه سفید را دارید، بهتر است نمونه آسیاب شده آن را خریداری کنید. زیرا آسیاب‌های خانگی معمولی قدرت پودر کردن آن ها را ندارند.

قهوه سفید چیست | قهوه واکا

قهوه سفید چگونه تولید می‌شود؟

گیاه قهوه در ارتفاعات رشد می‌کند و دانه قهوه داخل یک میوه قرمز رنگ به نام گیلاس قهوه وجود دارد. این گیلاس‌های قرمز رنگ پس از رسیدن، تغییر رنگ می‌دهند و سبز می‌شوند. دانه قهوه سفید نیز از داخل همان گیلاس‌های سبز رنگ خارج می‌شود و تا این مرحله تفاوتی با قهوه‌های معمولی ندارد. این دانه‌ها با توجه به ترکیباتی که دارند به دو نوع قهوه عربیکا و قهوه روبوستا تقسیم می‌شوند. در واقع این نحوه رست کردن یا برشته کردن دانه‌های قهوه است که باعث تغییر رنگ اندک آن می‌شود و نوشیدنی به دست آمده نیز به رنگ سفید آماده می‌گردد. گفته می‌شود که خاستگاه اصلی قهوه سفید خاورمیانه و کشور یمن است.

 

مزایای قهوه سفید چیست؟

شهرت قهوه سفید به خاطر  برتری‌ها و مزایایی است که نسبت به قهوه معمولی دارد. قهوه سفید بدون مواد اضافی تهیه می‌شود و هیچ گونه افزودنی شیمیایی داخل آن وجود ندارد. طعم طبیعی این قهوه باعث می‌شود تا به هیچ طعم دهنده دیگری نیاز نداشته باشد و بتوان با استفاده از عسل یا شکر این قهوه را میل کرد.

خواندن مطلب  گران ترین قهوه دنیا، مدفوع یک حیوان!

کم کالری بودن این نوع از قهوه‌ها باعث می‌شود تا به کاهش میزان چربی‌های اضافه و کالری‌های بدن کمک کند. طعم قهوه سفید یک طعم آجیلی و بسیار طبیعی است. به خاطر وجود آنتی اکسیدان و نداشتن اسید بالای این نوع از قهوه برای دستگاه گوارش و معده هم مفید است. مزایای قهوه سفید عبارت‌اند از:

  • طعم قهوه سفید نسبت به قهوه سیاه قوی تر است
  • میزان کافئین موجود در قهوه سفید بیشتر است و اسید کمتری دارد.
  • میزان آنتی اکسیدان قهوه سفید نسبت به سایر قهوه‌ها بیشتر است.
  • میزان اسید کلروژنیک در قهوه سفید بیشتر از قهوه معمولی است.
  • قهوه سفید کالری کمتری نسبت به قهوه‌های معمولی دارد.
  • قهوه سفید کاملاً طبیعی است

قهوه سفید چیست؟ | قهوه واکا

مضرات قهوه سفید

با توجه به این همه فایده که درباره قهوه سفید عنوان کردیم، بعید به نظر می‌رسد که قهوه سفید ضرری برای بدن داشته باشد. این نوع از قهوه دارای مواد مغذی، آنتی اکسیدان، اسید کلروژنیک و همچنین ترکیباتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است. این نوشیدنی باعث کاهش التهاب می‌گردد و در واقع با نام اکسیر سلامتی در بازار شناخته می‌شود. بنابراین خوردن نوشیدنی قهوه سفید ضرری ندارد و نمی‌توان هیچ موردی را به عنوان مضرات قهوه سفید معرفی نمود. اما همانطور که می‌دانید مصرف نوشیدنی قهوه چه سفید باشد، چه سیاه، بیش از حد مورد نیاز بدن توصیه نمی‌شود و باید در مصرف هر خوراکی و نوشیدنی حد اعتدال را رعایت کنید.

 

طعم قهوه سفید چگونه است؟

تمام افرادی که نوشیدن قهوه سفید را به دیگران توصیه می‌کنند، معتقدند که این نوشیدنی دارای طعم ملایم‌تری نسبت به قهوه‌های معمولی است. البته کیفیت طعم دانه قهوه سفید بستگی به محل رشد و منشأ دانه‌ها دارد. قهوه های سفید برداشت شده از مزارع برزیل نسبت به قهوه‌های کشت شده در آفریقا یا اتیوپی طعم ملایم‌تری دارند. در نهایت فاکتورهای متعددی هستند که بر طعم دانه قهوه تأثیر دارند. البته نحوه دم کردن قهوه سفید و دستگاه مورد استفاده برای تهیه قهوه‌های سفید مانند فرنچ پرس یا دستگاه قهوه ساز نیز روی طعم آن تأثیر دارد.

به طور کلی تلخی قهوه سفید نسبت به قهوه‌های رست شده تیره رنگ، کمتر است. به دلیل اینکه زمان برشته کردن دانه‌های قهوه سفید کمتر است، قند موجود در دانه قهوه کاراملیزه نمی‌شود و همین باعث می‌شود تا تلخی کمتری نسبت به قهوه‌های سیاه داشته باشد. طعم اسیدی این نوع از قهوه کمتر است و آن هم به دلیل عدم تبخیر اسیدهای عالی دانه قهوه است. در کشور یمن قهوه سفید با استفاده از یک ادویه سنتی به نام حوائج تهیه می‌شود. همین باعث می‌شود تا طعمی همراه با طعم فلفل سیاه، زنجبیل، زیره، زردچوبه، تخم گشنیز و … داشته باشد.

خواندن مطلب  تفاوت قهوه اور و آندر (over and under)

 

طرز تهیه قهوه سفید

برای تهیه نوشیدنی قهوه سفید ابتدا باید به مقدار مورد نیاز پودر قهوه سفید، شیر، آب، خامه یا پودر خامه داشته باشید. شما می‌توانید خیلی راحت و ساده این نوشیدنی را در منزل تهیه کنید. مراحل زیر را به ترتیب طی کنید تا یک نوشیدنی قهوه سفید خوش طعم و خوش عطر برای خودتان آماده کنید.

  1. ابتدا ۳ لیوان آب داخل کتری بریزید و اجازه دهید تا جوش بیاید.
  2. سپس آب جوش را در یک لیوان مناسب بریزید و پودر قهوه سفید را به اندازه یک پیمانه داخل آب جوش بریزید و مخلوط کنید.
  3. درب لیوان را ببندید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه دم بکشد.
  4. مجدداً درب لیوان را بردارید و نوشیدنی را هم بزنید.
  5. حالا می‌توانید با استفاده از یک صافی خیلی ریز، نوشیدنی قهوه را صاف کنید.
  6. اگر می‌خواهید ناخالصی نوشیدنی کم باشد، ۵ تا ۶ بار این کار را انجام دهید.
  7. در مرحله آخر به قهوه، خامه و شیر اضافه کنید.

به این صورت نوشیدنی قهوه شما آماده می‌شود و می‌توانید آن را به صورت گرم یا سرد میل نمایید. بعضی از افراد چند تکه یخ به این نوشیدنی اضافه می‌کنند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از عسل، دارچین، دانه هل و سایر طعم دهنده‌ها نیز برای خوش طعم شدن قهوه سفید استفاده کنید.

قهوه سفید چیست؟ | قهوه واکا

خرید قهوه سفید

با توجه به طعم فوق العاده و خواص قهوه سفید، این روزها تقاضا برای خرید این نوشیدنی و دانه قهوه سفید افزایش پیدا کرده است. اگر شما می‌دانید قهوه سفید چیست و با خواص آن آشنا هستید، احتمالاً الان وسوسه شده‌اید تا یک بار هم شده ‌این نوشیدنی را امتحان کنید. ما در فروشگاه قهوه واکا، پودر قهوه سفید و رست شده را با قیمت‌های بسیار استثنایی در اختیار مشتریان عزیزمان قرار می‌دهیم. در صورتی که قصد سفارش و خرید محصولات سایت را دارید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت تماس بگیرید و یا محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

کلام پایانی

قهوه سفید نوعی نوشیدنی خوش طعم و خوش عطر است که از نظر رنگ و طعم با قهوه‌ های معمولی تفاوت دارد. به همین خاطر رنگ دانه‌ها سفید می‌ماند و نوشیدنی تهیه شده با این دانه‌ها نیز به رنگ بژ کمرنگ آماده می‌شود. به همین خاطر به آن قهوه سفید می‌گویند.

 

1 دیدگاه در “قهوه سفید چیست؟

  1. neda گفت:

    عرض ادب و احترام
    بسیار عالی برای توضیحات کامل و سپاس از شما که خالصانه تمامی محصولات و نحوه استفاده را برای خوانندگان به رشته تحریر آوردید؟
    Good morning 🌸 ☕ have a beautiful day 💕

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا

آیکون ستاره قهوه واکا

محصولات

آیکون ستاره قهوه واکا

تمپر گتر دسته چوبی 58

360,000 تومان

برای خرید قسطی با پرداخت ماهیانه 90,000 تومان درگاه پرداخت اسنپ‌پی را انتخاب کنید.

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.